تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 508 |
تعداد مقالات | 4,388 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,220,072 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,214,948 |
آسیبشناسی سیاستگذاری بازیهای رایانهای در ایران | ||
پژوهشنامه فرهنگ و رسانه (نامه فرهنگ و ارتباطات) | ||
مقاله 1، دوره 2، شماره 1 - شماره پیاپی 3، آبان 1396، صفحه 137-148 اصل مقاله (802.72 K) | ||
نوع مقاله: مقاله ترویجی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30497/lcc.2017.2465 | ||
نویسنده | ||
مسعود حسنلو* | ||
دانشآموخته کارشناسی ارشد، دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
سیاستگذاری فرهنگی در حوزه بازیهای رایانهای در سالهای اخیر مورد توجه سیاستگذاران کشور قرار گرفته است. با این حال هنوز نتایج مطلوب از فرایند سیاستگذاری حاصل نشده است. در این پژوهش با مصاحبه با بیش از 10 نفر از بازیگران عرصه بازیهای رایانهای، شامل سیاستگذاران، کارشناسان، مجریان و تولیدکنندگان و با روش تحلیل مضمون به دنبال کشف چرایی ناکارآمدی سیاستهای کلان در حوزه بازیهای رایانهای هستیم تا با دستیابی به یک مدل مفهومی از مسائل اساسی این حوزه، تلاشی در جهت حل آنها داشته باشیم. | ||
کلیدواژهها | ||
سیاستگذاری فرهنگی؛ بازیهای رایانهای؛ تحلیل مضمون | ||
عنوان مقاله [English] | ||
Pathology of Computer Games Policy in Iran | ||
نویسندگان [English] | ||
مسعود حسنلو | ||
دانشآموخته کارشناسی ارشد، دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق علیه السلام، تهران، ایران | ||
چکیده [English] | ||
cultural policy making in the field of computer games has been considered by policy makers in recent years. However, the desired results have not been achieved yet. In this study, with interviews with more than 10 players in the field of computer games, including policymakers, experts, executives and producers, and in the context of analyzing them, we explore the ineffectiveness of large-scale computer games in order to achieve a conceptual model of issues Essential to this area, we will try to solve them. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Cultural Policy, computer games, Thematic analysis | ||
مراجع | ||
ابطحی، سیدمصطفی (1393). الزامات اجتماعی سیاستگذاری فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مطالعات میان فرهنگی، 21 (9)، 71–98. اشتریان، کیومرث (1391). مقدمهای بر روش سیاستگذاری فرهنگی. تهران: جامعهشناسان. الوانی، سیدمهدی؛ خنیفر، حسین؛ ملامیرزایی، حمیدحاجی (1393). فرهنگ و خطمشیگذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران. تحقیقات مدیریت آموزشی، 19 (5)، 13–70. اینجنفلت، سایمون؛ هایدی، یوناس؛ پژاریس، سوزانا؛ دبستانی، مهدی (1396). برای درک گیمهای ویدئویی؛ مقدمهای ضروری. تهران: مؤسسه بنیاد ملی بازیهای رایانهای. عابدی جعفری، حسن؛ تسلیمی، محمدسعید؛ فقیهی، ابوالحسن؛ شیخزاده، محمد (1390). تحلیل مضمون و شبکه مضامین: روشی ساده و کارآمد برای تبیین الگوهای موجود در دادههای کیفی، اندیشه مدیریت راهبردی، 10 (5)، 151–198. عاملی، سید سعیدرضا (1394)، مطالعات دوفضایی شدن بازیهای رایانهای؛ رویکرد ارزشی ـ بومی به بازیها. تهران: امیرکبیر. عسگری، عزیزه و انگجی، لیلا (1390). بازی و تأثیر آن در رشد کودک. تهران: طراحان ایماژ. کوثری، مسعود (1389). عصر بازی (بازیهای ویدئویی و رایانهای در جامعه معاصر). تهران: دریچه نو. گیویان، عبدالله (1388). بازیهای رایانهای؛ مجموعه مقاله. تهران: همشهری. مصلائیپور، عباس (1394). الگوی سیاستگذاری فرهنگی در قرآن کریم. مطالعات روششناسی دینی، 3 (2)، 57–77 همایون، محمدهادی و جعفری هفتخوانی، نادر (1387). درآمدی بر مفهوم و روش سیاستگذاری فرهنگی درسهایی برای سیاستگذاران. اندیشه مدیریت راهبردی، 4 (1)، 5–36. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 404 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 365 |