
تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 534 |
تعداد مقالات | 4,644 |
تعداد مشاهده مقاله | 9,970,003 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 5,645,899 |
تجربه آموزش و توانمندسازی دانشجویان رشته مدیریت با رویکرد زیست در صنعت؛ از ایده تا الگو | ||
اندیشه مدیریت راهبردی | ||
مقاله 5، دوره 18، شماره 3 - شماره پیاپی 41، مهر 1403 | ||
نوع مقاله: مقاله علمی-پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30497/smt.2025.247346.3619 | ||
نویسندگان | ||
محمد نوروزی* 1؛ سعید حاجی حسنی2؛ امیرحسین سدهی3 | ||
1عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق علیه السلام | ||
2دانشجوی دکتری رشته مدیریت صنعتی شهید بهشتی s_hajihasani@sbu.ac.ir | ||
3دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معارف اسلامی و مدیریت صنعتی، دانشگاه امام صادق علیه السلام. a.sedehi@isu.ac.ir | ||
چکیده | ||
دانشکدههای مدیریت عهده دار آموزش تخصصی مدیریت به دانشجویان هستند؛ اما درک سازمان بهعنوان یکی از پیچیدهترین سطوح سیستمها از دیدگاه بولدینگ، امری بسیار دشوار است. به همین دلیل، در این حوزه نظریات، مدلها و مطالعات متعددی منتشر شده است. پژوهش حاضر با هدف طراحی یک الگوی ذو ابعاد به منظور آموزش و توانمندسازی دانشجویان رشته مدیریت و با رویکرد زیست در صنعت انجام شده است تا دانشجویان این رشته را حد الامکان در فضای واقعی قرار داده و فرصت کسب تجربه های علمی و عملی عمیق تری را برایشان فراهم سازد. در فرآیند این پژوهش رویدادهای زیست در صنعت که توسط دانشکده معارف اسلامی و مدیریت دانشگاه امام صادق (علیهالسلام) برگزار شده است مورد مطالعه قرار گرفت و الگوی تکاملی مطلوب طراحی و تشریح شد. پس از بررسی تجربه برگزاری رویدادهای مدیرشو، شهید حسن باقری و صنعتی شو در این دانشکده، تطور در ابعاد مختلف پیش بینی شده (هدف، دانش، مسئلهشناسی، قوه تحلیلگری، مهارت مشاهده و ثبت داده (مستندسازی)، توسعه فردی، مهارت کار تیمی، تجاریسازی، جامعه مخاطب، تمرکز صنعت، مفهوم استاد-شاگردی و اخلاق و معنویت) بعنوان مولفههای تکامل یافته در طول برگزاری این رویدادها شناسایی شدند. نتایج این پژوهش بهعنوان نمونه ای از الگوی عملی از توسعه روش های آموزش مدیریت برای عموم دانشکده های مدیریت قابل استفاده خواهد بود. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مدیریت؛ دانشکده معارف اسلامی و مدیریت؛ زیست در صنعت؛ تجربه زیسته؛ دوره مدیرشو | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The experience of teaching and empowering management students with the approach of life in industry; From idea to model | ||
نویسندگان [English] | ||
Mohammad Noruzi1؛ saeid hajihasani2؛ amirhoseyin sedehi3 | ||
1Imam Sadiq University | ||
2beheshti | ||
3isu | ||
چکیده [English] | ||
Management schools are responsible for providing specialized education in the field of management to students; however, understanding the organization as one of the most complex levels of systems from Boulding's perspective is very difficult. For this reason, numerous theories, models, and studies have been designed and developed in the field of management education.The present study aimed to design a multi-dimensional model for the training and empowerment of management students. This study was conducted with a lived experience approach in industry to place management students in a real environment as much as possible and provide them with the opportunity to gain deeper scientific and practical experiences. In the process of this study, lived experience in industry courses held by the Faculty of Islamic Studies and Management of Imam Sadiq University (AS) were studied and a desirable evolutionary model was designed and explained. After examining the experience of holding the Modir-sho, Shahid Hassan Bagheri and san’ati-sho events in this faculty, various dimensions of purpose, knowledge, problem-solving, analytical ability, observation and data recording skills (documentation), personal development, teamwork skills, commercialization, audience community | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Management training, Faculty of Islamic Studies and Management, life in industry, lived experience, Modir-sho course | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4 |