تعداد نشریات | 20 |
تعداد شمارهها | 508 |
تعداد مقالات | 4,389 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,220,687 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,215,349 |
میزان تأثیر برنامه های درسی معنوی بر بهزیستی روان شناختی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان | ||
علوم تربیتی از دیدگاه اسلام | ||
مقاله 5، دوره 5، شماره 8، خرداد 1396، صفحه 99-116 اصل مقاله (4.46 M) | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30497/edus.2017.63921 | ||
نویسندگان | ||
مجید امیری1؛ ستاره موسوی* 2 | ||
1مربی، گروه روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور،ص.پ19395-3697 ، تهران، ایران. | ||
2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه اصفهان | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش بررسی میزان تاثیر برنامهدرسی معنوی در بهزیستی روانشناختی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان است. این پژوهش از نوع کاربردی بوده و برای اجرای آن از روش پیمایشی- توصیفی استفاده شد. جامعهی آماری شامل دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان (1136نفر) بود. 324 دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان به روش تصادفی چندمرحله ای انتخاب شدند. به منظور گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته برنامهدرسی معنوی استفاده شد. همچنین روایی پرسشنامه محقق ساخته از طریق نظرات متخصصان بررسی شد و پایایی آن نیز از طریق ضریب آلفای کرونباخ 96/0 برآورد شده است. نتایج به دست آمده نشان داد که از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد: 1- میزان تاثیر برنامه درسی معنوی بر بهزیستی روانشناختی در بعد اهداف، بیشتر از سطح متوسط است 2- میزان تاثیر برنامه درسی معنوی بر بهزیستی روانشناختی در بعد محتوا، بیشتر از سطح متوسط است.3- میزان تاثیر برنامه درسی معنوی بر بهزیستی روانشناختیدر بعد روش تدریس، کمتر از سطح متوسط است.4- میزان تاثیر برنامه درسی معنوی بر بهزیستی روانشناختی در بعد ارزشیابی، در سطح متوسط است. | ||
کلیدواژهها | ||
برنامه درسی معنوی؛ بهزیستی روان شناختی؛ دانشجویان | ||
عنوان مقاله [English] | ||
The Effect of Spiritual Curriculum on the Psychological Well-being from the Perspective of Graduate Students of Isfahan University | ||
نویسندگان [English] | ||
Setare Mousavi2؛ | ||
چکیده [English] | ||
The aim of this study was to investigate the effect of spiritual curriculum on the well-being of MA students of Isfahan University. This study was an applied and descriptive survey. Statistical population included all graduate students of Isfahan University (1136). Method of Sampling was Stratified random sampling. According to the Morgan table sample size formula 324 graduates were chosen as sample. Research instruments was questionnaire of which designed by researcher. The content validity of questionnaire was determined by specialist`s views and the reliability of the questionnaire was 0.96 by using Coronbach`s Alpha method .The results showed that (1- In the aim’s dimension, the effect degree of Spiritual curriculum on the well-being was “more than average.”, 2- In the content’ dimension, the satisfaction degree of Spiritual curriculum on the well-being was “more than the average”. 3- In the teaching method’ dimension, of Spiritual curriculum on the well-being was less than average. 4- In the evaluation’s dimension; of Spiritual curriculum on the well-being was in a average level. | ||
کلیدواژهها [English] | ||
Spiritual Curriculum, Psychological wellbeing, students, University | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 484 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 654 |